Na de krokusvakantie starten we in L5 eindelijk met ons groot 'Wie is de Mol?' spel. Als voorsmaakje had ik voor de leerlingen al een opdracht verzonnen zodat ze al eens konden ervaren hoe het spel in zijn werk gaat en of ze wel geschikt zouden zijn om zelf mol te zijn.
De opdracht was simpel: op de achterkant van het bord waren allerlei figuren en symbolen getekend in verschillende kleuren. De leerlingen mochten elk om beurt naar het bord kijken gedurende 10 seconden terwijl de rest van de klas hun ogen moesten bedekken. Ze moesten dus blind vertrouwen hebben in elkaar. Er was echter nog één addertje onder het gras: de leerlingen mochten wel overleggen maar niet door te schrijven of te praten... .
Het was in de klas nog nooit zo stil en rustig... Heerlijk!
Onze mol bleek uiteindelijk toch te sluw te zijn (met wat hulp en tips van de meester) door met stift en een bordwisser wat veranderingen aan het bordplan aan te brengen. De foto's zeggen genoeg op wiens lijf deze opdracht geschreven was!
L5 is klaar voor het echte werk! Word dus zeker vervolgd na de krokusvakantie!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten